
Orgoványi Gábor az Artoris Műterem művészeti vezetője, a SplitDeco irányzat megalkotója. Képei kilépnek a megszokott négyszögletes keretekből, hogy az eddigiektől eltérő, szokatlan formavilágukkal újszerű esztétikai hatást kölcsönözhessenek a térnek.
Minden képében benne van a kettősség, az alkotásokban ott rejlik a moszkvai Szurikov Művészeti Akadémián megismert akadémikus képzőművészet, és ennek ellenpontjaként a díszlettervezői attitűd is. Merített az impresszionistáktól is, a látványra építve kíván komponálni. Alkotásaiban a színek, a formák nem a maguk eredetiségében jelentkeznek, hanem az alkotóművész szűrőjén keresztül. Az egyedi geometriai alakzatok és a fényben feloldódó kontúrok miatt az egyes SplitDecók nem síkszerűek, hanem térhatásúvá válnak.
Orgoványi Gábor Moszkva után Budapesten folytatta tanulmányait, a Magyar Képzőművészeti Főiskola grafika szakán szerzett biztos rajztudása adja a néha elvont témájú, sokalakos alkotásainak biztos alapját.
A murális digitális festészet képviselője, aki a régi utat nem akarta járni. Képei egyensúlyát nem a mesterkélten szerkesztett kompozíciók biztosítják, hanem a lendületes vonalvezetés, és annak megszakadása, a folyamatosság hiánya adja meg azt. A fellépő hiány provokál, az előző események továbbgondolására, új gondolatokra sarkall. Ami hiányzik a képből, az legalább olyan fontos, mint ami rajta van.
Ez a SplitDeco filozófiája: az a sokszínűség, amivel az egyes elemek közötti semmit mindenki a saját fantáziájával tölti ki egyénisége, mentalitása szerint. Így tud a SplitDeco mindenki számára mást jelenteni, más jelentéstartalommal bírni.
A SplitDeco nem festészet és nem is grafika – hanem képalkotás. A hagyományos rajzolás és a festészet ötvözése a korszerű számítástechnika adta lehetőségekkel, így lesz az alkotás segédeszköze (és nem célja) a digitális technika.
Orgoványi Gábor kísérletező művész, új látásmódjával és az általa kidolgozott új technikával képes meghaladni a hagyományos stílusokat. Egyes alkotásaiban megtalálhatók a giclée, a kollázs, montázs, frottázs és az assamblage technika elemei.
Különleges formavilágú alkotásai hol egy ajtófélfához illeszkednek, hol egy ablakot ölelnek körül, hol egy fürdőszobapolcot emelnek műalkotássá. Alkotásait az adott térhez készíti, lehet az háromemelet belmagasságú üzletközpont, kétszintes loft vagy könyvtár portálja, képei mindenhol belakják a teret, a környezet szerves részévé válnak.
A művész egyedi megjelenésű kiállításainak arculatát önmaga tervezi, az egyes képekhez az enteriőrt is hozzávarázsolva mutatja be, hogyan látja megvalósíthatónak a művészet és a funkcionalitás együttélését.
Minden képében benne van a kettősség, az alkotásokban ott rejlik a moszkvai Szurikov Művészeti Akadémián megismert akadémikus képzőművészet, és ennek ellenpontjaként a díszlettervezői attitűd is. Merített az impresszionistáktól is, a látványra építve kíván komponálni. Alkotásaiban a színek, a formák nem a maguk eredetiségében jelentkeznek, hanem az alkotóművész szűrőjén keresztül. Az egyedi geometriai alakzatok és a fényben feloldódó kontúrok miatt az egyes SplitDecók nem síkszerűek, hanem térhatásúvá válnak.
Orgoványi Gábor Moszkva után Budapesten folytatta tanulmányait, a Magyar Képzőművészeti Főiskola grafika szakán szerzett biztos rajztudása adja a néha elvont témájú, sokalakos alkotásainak biztos alapját.
A murális digitális festészet képviselője, aki a régi utat nem akarta járni. Képei egyensúlyát nem a mesterkélten szerkesztett kompozíciók biztosítják, hanem a lendületes vonalvezetés, és annak megszakadása, a folyamatosság hiánya adja meg azt. A fellépő hiány provokál, az előző események továbbgondolására, új gondolatokra sarkall. Ami hiányzik a képből, az legalább olyan fontos, mint ami rajta van.
Ez a SplitDeco filozófiája: az a sokszínűség, amivel az egyes elemek közötti semmit mindenki a saját fantáziájával tölti ki egyénisége, mentalitása szerint. Így tud a SplitDeco mindenki számára mást jelenteni, más jelentéstartalommal bírni.
A SplitDeco nem festészet és nem is grafika – hanem képalkotás. A hagyományos rajzolás és a festészet ötvözése a korszerű számítástechnika adta lehetőségekkel, így lesz az alkotás segédeszköze (és nem célja) a digitális technika.
Orgoványi Gábor kísérletező művész, új látásmódjával és az általa kidolgozott új technikával képes meghaladni a hagyományos stílusokat. Egyes alkotásaiban megtalálhatók a giclée, a kollázs, montázs, frottázs és az assamblage technika elemei.
Különleges formavilágú alkotásai hol egy ajtófélfához illeszkednek, hol egy ablakot ölelnek körül, hol egy fürdőszobapolcot emelnek műalkotássá. Alkotásait az adott térhez készíti, lehet az háromemelet belmagasságú üzletközpont, kétszintes loft vagy könyvtár portálja, képei mindenhol belakják a teret, a környezet szerves részévé válnak.
A művész egyedi megjelenésű kiállításainak arculatát önmaga tervezi, az egyes képekhez az enteriőrt is hozzávarázsolva mutatja be, hogyan látja megvalósíthatónak a művészet és a funkcionalitás együttélését.
Fontosabb kiállítások:
1982: Szurikov Művészeti Akadémia, Moszkva, Oroszország
1992: Verona, Olaszország
1997: IFC, Dubai, Egyesült Arab Emirátus
1998: Verona, Olaszország
2005: Sience and Technology Center, Shenzen, Kína
2007: Művészetek Palotája, Budapest
2007: Guttman galéria, Budapest
2008: Ferencvárosi Művelődési Központ, Budapest
2008: TIT Stúdió, Budapest
2009: Helyőrség, Várpalota
Elérhetőség: orgo@artoris.hu
.
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése